Stretching

Wil je je lenigheid vergroten? Bijvoorbeeld omdat je een lenigheidssport beoefent zoals contortion, turnen, acrogym, ritmische gymnastiek, trampolinespringen, synchroonzwemmen, dans, kunstschaatsen, yoga, ballet, voltige, pole fitness/ pole dance/paaldansen, aerial tussu, showdance of cheerleading. Dan kun je, op afspraak, bij mij in de praktijk terecht voor passieve stretching/lenigheidstraining. Deze behandeling duurt 30 of 60 minuten. Ook als je geen lenigheidssport beoefent maar toch geinteresseerd bent in het vergroten van je flexibiliteit kun je voor passieve stretching terecht.

Bij passieve stretching rek je je spieren niet zelf maar doet de masseur dit voor je. Je kunt je tijdens de behandeling volledig concentreren op het ontspannen en je ademhaling waardoor je verder kunt stretchen dan wanneer je zelf je spieren rekt. Stretching geeft ook ontspanning van de spieren. Passieve stretching kan ook gecombineerd worden met klassieke massage/ontspanningsmassage of sportmassage (stretchmassage).

Passieve stretching is voor sporters die een lenigheidssport beoefenen en hun lenigheid, middels extra lenigheidstraining, willen vergroten een waardevolle aanvulling op hun trainingen. Ook voor diegene die geen lenigheidssport beoefent maar wel geinteresseerd is in het vergroten van de lenigheid is passieve stretching interessant.

 

 

Ik geef tevens workshops en cursussen stretching op locatie voor groepen. Een workshop stretching duurt 60 of 90 minuten. Graag geef ik telefonisch meer informatie over de workshop stretching.